tisdag 26 november 2013

Julen är här

Julen är häääär åååååååååå lyser frid på jorden, glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den....= gammal Montessoriklassiker i juletid.

Jag anser att julperioden har inletts. Tidigt tycker vissa, men det skiter jag i. Vill verkligen inte bli en sån som hatar julen, även om konsumtionshets o sånt är dåligt blablabla. Men det är ju faktiskt val som en gör själv. Det jag gillar med julen är heller inte enbart julklapparna och prylarna, utan myset och göttet! Julmusik, pynt i affärer, adventsljusstakar, lussebullar, luciamorgon på SVT (min egen tradidion då jag går upp tidigt, gör julte och ligger under täcket i soffan) must, skinka, VÖRT, Rocky road... Det är också kul att parta på juldagen, handla på mellandagsrean samt fira nyår. Januari är dock en skitmånad, likaså februari och större delen av mars. Då är det bara en lång väntan på sommaren.

Aja nog om julen för jag vet att några läsare inte diggar julen lika mycket som jag.
Annars så kom jag hem i lördags efter en två veckor lång vistelse i Gävle som innebar titt på nya lägisen, fika med Sofia och Nea, häng på Södra samt jobb som jag måste säga var huvudsyftet. Det var jättekul men inget jag orkar skriva om här....... hihihihi.

Den här veckan innebär plugg som vanligt för mig. Många gruppmöten på chatten, skriva essäfrågor. Sen på torsdag så ska jag och Pontus fira hans näst sista tenta ever med bio och mat. På fredagen så ska läkarna ha sittning, så då ska jag och Maja ut och äta själva, medan männen festar. På lördag åker jag till STHLM med Heding och Mor enligt tradition. Söndag är det första advent, då ska vi börja packa samt eventuellt baka lussebullar!

Blääää nu måste jag fortsätta plugga. Känns tråkigt för nu vill jag bara jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar