måndag 2 december 2013

Inlägg 100

Detta är mitt hundrade inlägg. Oj så många filosofiska tankar, banbrytande nyheter och nagelbitare jag bjudit på här..

Vet dock inte vad jag ska bjuda på idag. Sitter och stör mig på flera personer i "klassen" som inte verkar behärska den simplaste läsförståelse. Vi har en stängd Facebookgrupp där frågorna bara ramlar in, Var kan man hitta det? Vad ska man göra här? Vad menas med detta? Exempel: En kvinna visste inte hur man vidarebefodrade ett mail...

Några tips: 1. Läs informationen ordentligt innan du frågar. 2. Googla. 3. Fråga lärarna.
Känner mig som Ann-Marie som också hade en lista med vad man skulle göra innan man frågade henne på syslöjden. Hon kallade denna uppfinning för "Tre före mig".

Sedan så får lärarna också utstå sin beskärda del av dessa frågor. Om det vore jag skulle jag nog svara lite kaxigare än vad dom gör. Typ när någon frågar något som klart och tydligt står så skulle jag påpeka detta, och sedan ge svaret.

Idag ska jag göra färdigt en inlämningsuppgift tänkte jag. Bäst att börja då................................

1 kommentar:

  1. Haha gud hade helt glömt Ann-Maries uppfinning.. Vi har en lärare som svarar skit-kaxigt på alla frågor så man vågar ej fråga nåt! Haha. Rätt kul, men ändå lite obehagligt.. En tjej frågade (på ett diskussionsforum) om vi ev. skulle kunna ha en sammanfattande föreläsning på den här delkursen för vi hade haft så lite tid på oss. Fattar man ju inte är möjligt iofs.. men lärarns svar: "Nej det blir det förstås ingenting av!"

    haha. taskit..

    SvaraRadera