torsdag 5 december 2013

Grisekno

Sitter på golvet bredvid routern för att få internet till min gamla skrotdator. Egentligen är det inte nödvändigt men jag kan inte heller flytta den nu för datorn klarar inte av att vara utan ström ens en sekund, då stänger den av sig. Kanske dags för ny dator med andra ord? Neeee, jag tänker köpa en ipad när jag är färdig med skolan.

Nu ringde Pontan från stan, han ska köpa med sig mackor från Subway till lunch, jag tar alltid chicken teryaki. Idag har jag skrivit klart den där individuella uppgiften samt lyssnat på fyra föreläsningar. Ska ha grupparbete kl 13. Produktivt va?

Ikväll har vi tänkt baka lussebullar och myza. Älskar att julen är en ursäkt för mycket mys! Om jag fick välja skulle året bara bestå av sommar och jul, men det skulle en nog tröttna på.. Men mitt år är såhär: hela hösten är en upptakt till julen, och hela våren är en upptakt till sommaren. Kan dock tänka mig att sommaren inte kommer att vara just lika härlig när en börjar jobba och det blir mycket innesittande vackra dagar.

Jag har ju fått jobb nu till efter examen, Medicinsk sekreterare på Kardiologienheten. Min chef ringde häromveckan och erbjöd mig tjänsten, jag var bara tvungen att formellt skicka en ansökan så var det mitt om jag ville ha jobbet. Vilket jag såklart ville! Ska bli jätteroligt att börja där, fick ett bra intryck av arbetskamraterna som var i blandad ålder, men såklart bara kvinnor. Finns en enda karl i hela Landstinget som jobbar som sekreterare..?!

Annars kommer denna helg bestå av mycket slänga och packa. En viss herre är lite seg i starten med sådant, men nu måste vi ju börja. Vi har även fixat städning av en firma, så slipper vi göra det i januari. Från och med 13/1 är vi permanent boende i Gävle båda två. Kul men lite tråkigt eftersom att Gävle är en ganska sömnig stad med majoritet av människor som har åsikter jag ej delar. Många är också gnälliga och negativa. Men men, jag är ju ingen solstråle själv så jag passar nog in...........

2 kommentarer:

  1. trist med oberäknelig dator vid uppgiftsskrivande.. tur att vi båda snar är klara me sån skit!

    /Rolle

    SvaraRadera
  2. vi får göra gävle till en rolig stad! vi lär hitta på massor med saker nu när du kommer hem <3

    SvaraRadera